söndag 12 december 2010

vilken helg

Detta har vart lite av en helg.
På fredag var jag på jobbet fram till elva. så var det rätt upp i radhuset och lämna nyckeln till nya ägaren.

Jag hade ju inte bil -så blev en lång tur i det iskalla vädret (ca minus 20)
Skulle bort till märklaren och lämna papper och han erbjöd sig att köra.
Så satt där uppe med han i en timme och gjorde inget före vi drog. 


Hemma igen skulle barbro komma och hämta Adrian.
Han slutatde kl 14 och hon kom 14.30.

Då hade inte grabben kommit och jag vart inte färdig med att packa.
Han kom närmare tre och jag slängde ner saker i stress. -så drog dem.



Tänkte gå och sova några timmar efter det (börja bli sjuk) och skulle bara hämta min telefon.
Gick till köksbordet den jag visste att den låg -och det gjorde den inte... 
Jag visste med en gång vad som hänt.. Jag hade packat ner min telefon i Adrians väska.
Tyckte det var konstigt att han tagit upp sin nerpackade och hade den i fickan när han dro
g..

Fick tag i syster Elin på facebook, som ringde min mobil -inget ljud här..

Så ringde hon Adrian som skulle kolla när dem var hemma. 
Och, ja -där var den..
Jag såg för mig en helg utan mobil och kom på att det var omöjligt. 
Att sända den med taxi hade kostat närmare 3000:- 

Så jag annonserade på facebook.. 

..och fick svar av en mamma i min barnehage.
Hennes svärfar kunde köra.

Så klockan 18 sätter jag mig i bilen till en främmande man och tillbringar de nästa två timmarna ihop med han.
Det gick bra -trevlig gubbe och bara 500:- fattigare. :) 







Annars har jag bara vart sjuk i helgen (så hade klarat mig utan mobil...)
Igår tänkte jag att det bara var inbilling -jag är ju aldrig sjuk..

Så drog mig ner på storsentret -var en timme i en affär (köpte 10 skräckfilmer) och gick hem igen.
Idag är jag ännu värre -huvudet är värst..
Ska in till Oslo och hämta Adrian vid 18tiden.
Buss och trikk i en timme -en väg..

Jag som nästan inte kommer mig upp trappen en gång.. 


Har försökt få tag i nån som vill vara med -men det går dåligt.. :/
Uff, det var jobbigt att skriva denna novellen idag. 

Imorgon måste jag vara frisk -har såå lust att se mina småbarn gå luciatåg :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar