måndag 1 augusti 2011

ensamtid

Har vart i Hjo en vecka nu. 
                                                           Det har vart en lång vecka. 
En bra och dålig vecka. 
Bra för att jag mött massa mysigt folk och gjort roliga saker. 
Dålig för att jag inte får sova och aldrig vara ensam. 

De första dagarna kunde Adrian sova längre än mig. 
Men nu lägger han sig samtidigt och går upp samtidigt. 
Jag behöver min ensamtid jag. 

Har en hel vecka kvar här. 
Och sånn här kommer det bli. 
Han vågar inte lägga sig före mig på en annan etasje i huset. 
Och varför han blivit mer morgonpigg vet jag inte. 

Men det är bara att göra det bästa av sista veckan och njuta dagarna. 
Och sen göra allt jag kan för att få han att stanna 3 dagar extra här i landet så jag kan vila när semestern är över..



3 kommentarer:

  1. Jobbigt. Hoppas han vill stanna en stund då. Du får muta honom ;-) När är det du kommer tillbaka?

    SvaraRadera
  2. Inte nåt problem med han..
    bara att ingen kan ha honom..

    SvaraRadera