torsdag 8 december 2011

hemma

Nu gick det inte längre. 
Tog så emot att gå på jobb igår. 
Men tänkte jag skulle gå en liten stund och så gå hem. 

Men det gick inte. (gå hem alltså) 

Idag valde jag att bara bli hemma. 
Jobbet går bra alltså, men inte resten. 
Och om jag ska klara att vara mamma och leva på fritiden så måste jag bara få lite vila. 

Och då blir det jobb det går ut över.. 
Man kan ju liksom inte sjukskriva sig från mammarollen. 
Eller tvinga sig att sova på nätterna. 

Är ganska helt utsliten. 
Så nu är jag smart och tar en dag hemma och bara gör ingenting..


Jag har nästan inga bilder alls på oss ihop.

5 kommentarer:

  1. Det gör du helt rätt i, smart :-)

    SvaraRadera
  2. Duktiga du som tar hand om dig själv! Det som hänt er är ju en så stor grej så det kommer ta lång tid att bearbeta. Jättebra att du förstår vad som händer och är lyhörd för dig själv!

    SvaraRadera
  3. Høres ut som du tok et veldig klokt valg Jennie. Du må ta vare på deg selv, og det er som du sier selv. Du kan ikke sykemelde deg fra å være mamma. Så vær hjemme og slapp av. Og en hobby er alltid kjekt å ha. Jeg bruker også min hobby som rekreasjon og avkobling fra alt som foregår rundt meg. Veldig greit å kunne gjøre noe konstruktivt og kreativt.
    Klem

    SvaraRadera