lördag 14 maj 2011

Tibro

Var i Tibro idag för pappa skulle fixa min bil till besiktning nummer 2.
En timme trodde han att det skulle gå. 
Jag skulle låna hans bil och dra på loppisbutik imens.

Bara det att den var automat.. har kört det förut -men heeelt glömt hur man gör. 
Lillebror Petter, Adrian och Wille åkte med. 
och Petter skulle lära mig hur man gjorde. 

bena skakade av nervositet och jag missuppfattade total. 
Fick för mig att man skulle hitta dragläga mellan broms och gas. 
Och trodde man skulle använda båda fötter.. 

Det var en kort kort resa -rädd som fan och alla gapskrattade. 
Ingen av oss hade ordning på höger och vänster. 

När vi var klara i affären skulle Petter vända bilen till mig.
Istället hämtade han den och kom rätt framför ingången -full av folk. 
Fick några blickar när vi bytte plats och jag hoppade iväg...


Väl tillbax i garaget sa pappa att vi behövde en bildel sa jag måste dra till Skövde med automatbilen medan han skruvade!! 
Började nästan gråta av rädsla. 
Men nu förstod jag hur man egentlige skulle göra när man kör automat och då var det riktigt lätt :)

Väl tillbax i garaget fick jag åka med lillebror på hans rallyköringar på platset. 

Fy fan det går fort!! 
Lite galning det där. 


Och Petter är bara 14 år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar