måndag 16 januari 2012

Sjukling

Som alla säkert fått med sig bröt lillgrabben benet igår.
Han var med sin kompis och pappa i slalombacken.
Det som är ironiskt är att när jag var på intervju i barnehagen, var pedlederen borta för att hennes grabb brytit benet i slalombacken.
Och detta var samma grabb som Adrian åkte med igår.

Han kom med ambulans till sjukhuset här igår kväll och jag stod där och mötte han -de fick inte lov att göra något före mamma kom..

Så var det röntgen, gips och röntgen.
Det största benet i vaden hade gått snett av.
Oj, vad han skrek under gipsing.
Och rädd hela tiden. Han slapp sprutor då :)
Efter tolv fick vi låna en rullstol (för att det var en pappa från jobb som var läkaren) och rulla och bära grabben hem i soffan. En ond tur upp på toa, annars ligger han i samma ställning som igår.

Jag tror han har sovit litegrann -jag somna iallafall tillslut på madrass på golvet neranför soffan..

Nu behöver han kissa igen, men vågar inte röra sig :(

Detta kommer bli långa veckor..

Hær bor jag :)

1 kommentar: