torsdag 27 januari 2011

Ett vardagsrum

Nu är äntligen allt förutom tavlor urplockade. 
Tänkte jag väntar med dem till jag målat väggar. (smart ja..)

Jag ska köpa massa nytt och måla en del.
Men nu ligger iallafall allt på sin rätta plats!!

Första glimten från vardagsrummet kommer här:

Alla böcker på plats. 
Cd´r och filmer ligger i lådorna.
Ska köpa nya bruna lådor, nytt ljusbrunt överdrag till soffan,
nytt bord och nya gardiner.

Caspian trivs också gott här nu.

Över tvn hänger jag och mina småsystrar på mammas sida.
Och i åldersordning..
Känner du igen oss?

Här är sektionen som Hampus och Hege var snälla att hjälpa mig att hämta.
Gratis är fint. :)
Den ska en gång i framtiden bli vit.
 
Minne-hylla.
Födelsedagskort från Adrian, kanin och tärning som jag gjort som barn.
Leksakshund, Adrians medalj, Adrians trägubbe och
November-tjejen jag fick som barn.

En prydnadskatt som ser ut som våran.
Också hittat gratis på finn.no.

Min slöjdgjorda tärning. 

Här ser det inte bra ut än.
Men med mörkbrun vägg, väggord och tavlor
bakom en ljusbrun soffa och andra bord.
Och en möbel att ha bredvid. (ja, jag letar på finn)

Ljusstagen från Hege står på bordet med luktljus från Johanna.
Nu luktar det gott här. :)


Det var dagens smakprov. :D


4 kommentarer:

  1. Vad fint du har fått. Hoppas ni kommer att trivas. Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint du har -fått det! Trodde ikke du var sååå ryddig av deg :-)

    Seksjonen var fin den! Den blir nok lekker med litt maling på

    SvaraRadera
  3. Tack. :)
    Hihi -är mer ryddig hemma än på jobb..

    SvaraRadera
  4. å så fint :)
    Den brune hylla var koselig:)

    SvaraRadera