måndag 31 januari 2011

lådor

Jag har haft kläder i flyttlådor över skåpen i tvällstugan.
Hade tänka att jag skulle köpa nya, så det ser lite finare ut.
Men kom hellre på att jag skulle pynta dem jag hade.
Helt gratis -och mycket charmigare. 


Det du behöver är:
*Lådor
*En gammal bok/tidning
*Potatismjöl
*Socker
*Tape


Ta en vanlig låda.

Skär den i önskad storlek.

Gör ett hemmagjort tapetklister.

Väldigt enkel.

Pensla på lim (eller kleta ut med händerna.)


Lägg på papper och stryk ut. 
Limma uppå den som sitter där om du ska överlappa.

Och efter torkning; 
Tapeá kanterna uppe och gör egna etiketter.
Och hokus pokus:

***************************
Jag tapetserade mina lådor med en gammal förskolelärarbok från 1978.
Jag sparade tre av bilderna i den och satte in i ramar.

Vem har sagt att inte tvättstugan kan vara fin? :D




1 kommentar: