tisdag 15 november 2011

Borlänge del 2

När jag för länge sen bestämde mig för att dra på denna konserten hade jag bestämt med för att köpa en julklapp till Erika. 
En "när jag mår skit, vill du ha mig då"-t-shirt. 
När jag så var där så hade dem inte med sig den. 
Hon som sålde tröjor hade på sig en och jag frågade om jag fick köpa den, men det fick jag inte. 
Det var en av de få med feltryck sa hon.
Försökte tjata en gång till men nej.. 

Efter lite fler öl, gick jag fram till henne och berättade varför jag ville ha den och slängde fram en 500-lapp.. 
Och faktiskt; Nu har jag en feltryckt Mimikry t-shirt :) 


Konserten var slut och vi skulle köra hem. 
Men bilen starta inte!! Efter en del försök och hjälp från andra bestämde vi oss för att ta taxi 6 mil!! 


För bara 1500:-... 
Fick stå ute i iskallt väder, full och illamående i en halvtimme och vänta.

I taxin berättade Jari vad som hänt för chaufören.
Och tro det eller ej -hans son hade golf som intressebil och hade delbilar på gården!
Vi bytte telefonnummer -och morgonen efter ringde han.

Inte bakis alls drog vi till Avestad igen och väntade på Tobias på parkeringen.
Han kom och kollade på bilen men fick inte fixat den, så han fick dra oss 2 mil bort till sin gård.



Och där hittade han felet -en sak i motorn som brunnit..
Han bytte delen och så var det bara att dra tillbaka till Norge igen -efter en minnesvärd resa :)


2 kommentarer: