måndag 14 november 2011

En helg i Borlänge

Sådär, här kommer en sammanfattning från denna helgen.
Vi tio i fredags drog jag och Thomas iväg mot Borlänge. 
Vi skulle upp till Jari och Sari som jag mötte på festivalen i somras. 
Fest skulle det bli, och det var ingen speciell anledning bara fest, sa Jari.

Men det visade sig att det var förlovningsfest, och där kom vi utan present. :/ 
Kul var det, massa massa folk och en bra del vin. 

Lördagen kom med huvudvärk. 
Det gick bort efter lite vila och snart var det dags att dra på punkfesten.
Vid 18 på fredagen hade vi beställt biljetter till mig och Thomas och det var nån kontroll med kortet som skulle ta 24 timmar max.

Vi vänta och vänta och efter 24 timmar hade inga biljetter kommer.
Jag maila och fick inget svar.
Så vi bestämde oss att dra ändå och komma dit före och betala inträde i dörren.

Och i sista minut bestämde Jari sig att hänga med.
Så med Whiskey och öl i bilen drog vi 6 mil till avestad. 

Kom fram i tid, men där så dog bilen. 
Vi trodde det var bensinstopp så vandrade 2 km till en bensinstation -i minusgrader och lika långt tillbaka. Hällde i bensinen och bestämde oss för att skita i att starta och bara gå in.

Och på dörren satt det stora skyltar: UTSÅLT!!
Jag fick tag i en vakt och berättade mitt problem och visade mailet.
Och vi kom in -gratis!
Jari frågade var närmsta pub låg, för han hade ju inte biljett.
300:- och du kommer in också sa dem :)

Och kul var det!!
Mimikry, asta kask och dia psalma var skitbra!! 
Och ölen var så god :) 
Röjde som fan!!  



Nu orkar jag inte berätta mer just nu, och du orkar säker inte läsa mer.
Så resten kommer imorrn....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar