torsdag 24 november 2011

Thanksgiving

Här i norden har vi tagit över några av amerikas traditioner. 
Som halloween och valentines day. 


Dem här traditionerna är mest för butikerna -för att dem ska sälja mer av kostymer och hjärtkort. 



Men den sötaste av traditionerna har vi inte tagit över. 
Idag är det thanksgiving. 


Dagen då man samlas ihop med dem man tycker om och äter gott och är tacknämlig för det man har. 

Jag ska heller inte fira idag, men tänkte att det är en fin dag att tacka på: 
Tack till min familj. 
Mamma som nu äntligen ber om hjälp och orkar bry sig om oss som är kvar. 
Elin som visar sin sorg och är ihop med oss i denna tunga tid. 
Johanna och Jerker som öppnar sitt hem och tar emot oss som familjemedlemmar. 
Madicken och Emma som visar att dem tycker om oss fast vi inte är hemma så ofta. 
Molly som ger glädje och trygghet. 
Pappa som på sitt eget sätt försöker ge stöd. 
Alla vänner som på alla sätt har stöttas oss genom meddelande, omtanke och kramar -speciellt till Hampus som har vart här och lyssnat och tröstat massa.
Och sista; tack till min goa lilla Adrian som har gett mig massa kärleksfulla klappar och ett gäng med näsdukar i denna tid. 

Tack alla <3

5 kommentarer:

  1. Det var ett fint och rörande inlägg. Jag håller med dig, det är en fin tradition. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fint!

    Smart med snöspray men det känns som mer jobb att få bort det sen:)?

    SvaraRadera